عکس| جدیدترین محصول مزدا با احتمال ورود به بازار ایران

عکس| جدیدترین محصول مزدا با احتمال ورود به بازار ایران
جدیدترین خودروی مزدا که در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ معرفی شد و سر و صدای بسیاری به پا کرد، اخیرا آماده ورود به بازار شده است. این خودرو احتمالاً در لیست وارداتی‌های آینده بازار ایران قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۲۰۴۶۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹

روزی روزگاری در گذشته‌ای نه‌چندان دور، خودرو‌های مختلف هایما و FAW بر پایه پلتفرم‌های مزدا ساخته می‌شدند؛ اما در سال ۲۰۲۴، مزدا EZ-۶ جدید نه‌تن‌ها بر پلت فرم هیبریدی الکتریکی چانگان EPA سوار می‌شود، بلکه تا حد زیادی شبیه به چانگان دیپال SL ۰۳ است.

فهرست اطلاعاتی منتشرشده، سه نسخه از EZ-۶ را پوشش می‌دهند: دو نسخه تمام برقی و دیگری نسخه EREV (با برد گسترده). هر سه نوع ذکرشده مزدا EZ-۶ حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت دارند. وزن دو نسخه تمام الکتریکی به ترتیب ۱۸۵۵ و ۱۹۶۲ کیلوگرم است، در حالی که نسخه EREV بسته به پیکربندی، ۱۸۲۰ یا ۱۸۶۲ کیلوگرم است. در حال حاضر این خودرو تنها با رینگ‌های ۱۹ اینچی عرضه می‌شود.

عکس| جدیدترین محصول مزدا با احتمال ورود به بازار ایران

تفاوت جزئی در نمای جلو بین نسخه‌های برقی و EREV وجود دارد. نسخه EV دارای جلوپنجره بسته است در حالی که EREV طراحی غیر بسته و شبیه به خودرو‌ها بنزینی دارد. به‌طورکلی طراحی این خودرو مطابق با ظاهر مدل‌های فعلی مزدا است.

عکس| جدیدترین محصول مزدا با احتمال ورود به بازار ایران

جالب‌توجه است که نسخه EREV از همان موتور JL ۴۷۳ QJ چانگان استفاده می‌کند و خبری از پیشرانه بنزینی نیست. اوج قدرت ۹۳ اسب بخار است، اما این خودرو در واقع توسط یک موتور الکتریکی ۲۱۴ اسب بخاری نصب‌شده بر روی محور عقب هدایت می‌شود. نسخه‌های تمام الکتریکی دارای موتور MSED ۰۴ در محور عقب هستند که توسط Changan Mazda Engine Company Limited تولید می‌شود و حداکثر قدرت آن ۲۵۴ اسب بخار است. ظرفیت باتری هنوز اعلام نشده است.

عکس| جدیدترین محصول مزدا با احتمال ورود به بازار ایران

طبق آنچه در نمایشگاه پکن دیده شد، فضای داخلی با صفحه‌نمایش ۱۴.۶ اینچی مرکزی، نمایشگر کیلومتر شمار و فرمان D کات عرضه خواهد شد. مزدا EZ-۶ همچنین دارای سیستم صوتی سونی و یک صندلی با جاذبه صفر برای سرنشین جلو است.

منبع: خبرآنلاین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: